Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 11 december 2018

Tasje met botanical kerstboekje

Afgelopen zaterdag had ik afgesproken met Birgit. Ik had haar zo lang al niet gezien dat ik iets voor haar mee wilde nemen.
Nu had ik op de Kreadoe een pakketje gekocht om daar een leuk boekje mee te maken. In eerste instantie voor mezelf maar toen het boekje af was vond ik het leuker om het aan Birgit te geven.
Het is een boekje om foto's en eventueel kleine gedichtjes/teksten in te bewaren.


Natuurlijk is het boekje geven leuk maar het is nog leuker om het te geven in een tasje. Aangezien ik nog 1 bladzijde van het Botanical boekje over had en dat precies past op een kraft tasje heb ik het tasje daarmee versierd. De label heb ik tussen een randje, gemaakt met een snijmal van Mery's, gestoken.


Het blokje waar het boekje van gemaakt is is van Stamperia, Winter Botanical. Een boekje met allemaal mooie platen en papiertjes waarvan de grote plaatjes precies de maat van het boekje hebben. Dus snijden is niet nodig, behalve dan als het om kleine plaatjes gaat, daarvoor moest het papier doormidden.


Ook deze mooie hanger zat in het pakketje dat ik gekocht heb.


Nadat ik het boekje in elkaar had gezet was het tijd om de bladzijden van plaatjes te voorzien en ik moet zeggen dat ik dat nog het lastigst van alles vond want het papier is dubbelzijdig en wat kies je dan om naar te kijken en in welke volgorde.
Maar het is gelukt!


Elke pagina heeft een flapje wat uitklapt. Hierop heb ik mooie hoekjes gezet met een snijmal van Mery's zodat daar iets tussengestopt kan worden.


Nadat het boekje in elkaar zat bleven er een paar kleine plaatjes over die ik hier en daar extra opgeplakt heb en waar ik ook een klein extra kaartje mee heb gemaakt die open kunnen en waar ook weer iets in geschreven of geplakt kan worden.


Bij enkele pagina's heb ik nog een extra uitklapje gemaakt wat naar boven of naar de zijkant opengaat voor een optimaal gebruik van alle plaatjes.


Ook heb ik op sommige pagina's nog een extra sierornamentje van kraft gezet zoals hierboven een mooie snijmal van MemoryBox.


Hier klapt de extra uitklapje dus naar de zijkant en heb ik gebruik gemaakt van lintjes om iets tussen te stoppen.


De medaillonnetjes heb ik afgewerkt met een klein strikje.


En hier nog een keer een klein flapje dat weer naar boven openklapt.


Het model van het boekje is zo leuk en het papier zo mooi.... Ik ga 'm zeker nog een keer opnieuw maken. Misschien wel met hetzelfde blokje van Stamperia en dan helemaal voor mezelf.... je weet maar nooit.
Het was echt gaaf om te maken en Birgit was er erg blij mee.
Ik heb haar de opdracht gegeven om deze kerst foto's te maken van de kinderen en kleinkinderen als ze bij hen zijn en die in het album te plakken. Of ze het doet? Dat zie ik de volgende keer als we weer gezellig bij elkaar komen.

Groetjes Henriëtte













3 opmerkingen:

  1. Wow wat een prachtig boekje! Je zult het maar cadeau krijgen. Ik kan me goed voorstellen dat Birgit daar heel blij mee was.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een werkje ! het resultaat mag er zeker en vast zijn, mooi
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow.... dit is schitterend! Ik heb mijn ogen bijna uitgekeken! Wat een werk is dit geweest. Ik snap het dat ze daar blij mee was, dat zou ik namelijk ook zijn.
    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen