Volgers

Zoeken in deze blog

woensdag 16 november 2022

Kerstkaart met huisjes

Vandaag laat ik een Slimline kaart zien, gemaakt met allemaal leuke materialen van Craft Emotions.

Het mooie designpapier is van Craft&You. Dit is de Basic lijn maar er is ook nog prachtig papier met motieven van deze papierlijn.
De kaart is gemaakt met 2 border snijmallen. Eentje met Dennenbomen en eentje met Grachtenpandjes.
Op de voorgrond staat een groot huisje, gemaakt met de snijmal waarmee je een staand of hangend kersthuisje kan maken waar je een waxinelichtje op batterijen in kan doen.
Ik heb er voor gekozen om 1 zijde van dat huisje te gebruiken op mijn kaart waarachter een label geschoven zit.
Zoals je kan zien hebben alle grachtenpandjes van de border verschillende kleuren. Hoe ik dat gedaan heb kan je op de foto hieronder zien.
 

De geëmboste delen zijn geïnkt toen de border nog in de snijmal zat.
Daarna heb ik met Distress Ink en een blender ieder huisje een eigen kleur gegeven door masking tape te plakken op de naastliggende huisjes. Zo kan je heel gemakkelijk ieder huisje apart van kleur voorzien, huisje af....masking tape losmaken en langs een nog wit huisje plakken.... en zo verder tot je helemaal klaar bent.
Daarna heb ik achter heel het rijtje huizen nog zacht geel papier geplakt zodat het lijkt alsof overal binnen de lichten branden en je er dus niet meer doorheen kan kijken.
 

Achter het voorste huisje zit een label met tekst geschoven. De tekst is ook van Craft Emotions.
De boomjes en hekjes horen bij de set Kerstdorp tussen de bergen terwijl de fiets bij het Kerstdorp huisje 3 hoort.

 
Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren.
 
Leuk dat je langs bent geweest.
Groetjes Henriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten