Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 22 november 2022

Van Sinterklaas voor .....

Sinterklaas is alweer ruim een week geleden aangekomen met de stoomboot.
De tijd van voorbereiding voor schoenen zetten en pakjesavond is volop aan de gang.
Met de leuke mijter van Marianne Design heb ik dit keer een cadeauverpakking gemaakt waar een klein cadeautje in past.

Dit is 'm geworden en hoe heb ik dat nu gedaan?
 
 
Op bovenstaand A4-tje heb ik getekend hoe.
Je tekent de voorkant van de mijter eerst gewoon en daarna nog een keer in spiegelbeeld door de mal ondersteboven neer te leggen.
Daarna teken je zoals ik gedaan heb extra stukjes van 2 cm aan de zij- en onderkanten zoals hierboven en dan knip je de mijter uit (uit gekleurd papier natuurlijk).
Om de binnenkant van de mijter rood te krijgen teken je de mal nog een keer (de spiegelbeeld kant) op rood papier en zet dan even grofweg 3mm van de zijkanten stippellijntjes (zoals ik gedaan heb), uitknippen en aan de binnenkant plakken. De voorkant van de mijter is gewoon zoals de tekenmal aangeeft.
Als je de plakstrips vastplakt heb je een mijter-doosje waar je een cadeautje in kan steken.


Ik heb het doosje versierd met letters van een knipvel van Eline Pellinkhof, een plaatje van een ander knipvel van Marianne Design, het leuke laarsje met munten, kruidnootjes en de chocoladeletters en natuurlijk teksten van de nieuwste clearstamps Sint en Piet van Marianne Design.


Ik hoop dat de uitleg voor de verpakking duidelijk is en dat ik je heb kunnen inspireren.
 
Leuk dat je langs bent geweest en veel plezier met de Sint-voorbereidingen.
Groetjes Henriëtte

1 opmerking: