Volgers

Zoeken in deze blog

woensdag 2 november 2022

De Notenkraker

Yvonne Creations heeft een nieuwe kerst-lijn (The wonder of Christmas) uitgebracht die weer verkrijgbaar is bij Kreatrends.
Ik mocht met twee snijmallen aan de slag en heb daar deze kaart mee gemaakt.


De grote snijmal met sterren is één van de 2 prachtige snijmallen uit deze kerst-lijn. Ik heb 'm gesneden uit wit kaartkarton.
De basiskaart is gerild op 7,5 en 22,5 waarna ik beide zijkanten naar het midden heb gevouwen.
De grote snijmal is op ouder designpapier geplakt op de linkerhelft van de voorkant.
De sterren van de snijmal zijn met markers geel gemaakt (zodat ze lekker opvallen) en weer terug ingelegd.
De grote Notenkraker is gesneden uit wit kaartkarton en daarna op kleur gebracht met markers. Het is wel even een heel precies werkje maar als het af is wel heel erg gaaf!
 

Als je de kaart opendoet ziet hij er zo uit. Het deel rechts met het "planken"papier is de achterkant van de voorkant die overlapt.
Het rode gestippelde stuk zit aan de onder- en bovenkant vastgeplakt zodat er een insteekvak ontstaat.


Op de label, die ik deels op het rode gestippelde papier heb vastgeplakt zit de kleine Notenkraker van de set. Ook deze is ingekleurd met markers.
Achter de label zit nog een stuk wit kaartkarton met een ster geschoven. Aangezien de kaart best druk designpapier heeft is schrijven in de kaart lastig en wordt dat zo opgelost doordat je op de insteekkaart een eigen boodschap voor de ontvanger kan schrijven die goed leesbaar is.
De teksten komen uit eigen voorraad.

 
Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met mijn kaart.
Vrijdag laat ik nog een kaart zien met de leuke Notenkraker. Kom je dan ook weer kijken?
 
Groetjes Henriëtte
 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten