Volgers

Zoeken in deze blog

zaterdag 12 november 2022

Zie ginds komt de stoomboot

Vandaag is het dan weer zover, Sinterklaas komt aan in Nederland met de stoomboot. 
En nu hij er is mogen de kinderen ook eindelijk hun schoentje zetten.
Ik vond dat, toen onze kinderen klein waren, de leukste tijd. Het laten zingen bij de voordeur (want een open haard hadden we niet), schoenen vol met wortels en briefjes onder de brievenbus en dan snel naar bed.
En dan de volgende ochtend..... snel kijken in de schoenen wat er gebracht was.
Heerlijk, die tijd van verrassingen en geheimpjes.
Marianne Design heeft weer nieuwe tekststempels, een tekenmal en een snijmal uitgebracht en ik mocht daar voor Kreatrends mee aan de slag.

 
De basiskaart van 15 x 15 is gemat met papier uit papierblok Rainbow.
Mooi papier in vrolijke kleuren.
Voor deze kaart heb ik 3 teksten uitgekozen waarvan er eentje op het leuke plaatje gestempeld is.
Beide andere zijn afgedrukt op wit kaartkarton en met foamtape bevestigd. Alle teksten vond ik heel goed bij de intocht van Sinterklaas passen.
 
 
Dit leuke plaatje komt van een ouder knipvel wat nog in de webwinkel verkrijgbaar is. De link daarvan staat in het materiaallijstje onderaan deze blogpost.
 

De open haard is nieuw en wat is hij gaaf! Hij is helemaal gemaakt van Kraft en daarna beïnkt.
De vlammen zijn als enige gesneden uit wit kaartkarton en op kleur gebracht met 3 kleurtjes memento inkt.
De schoenen, snoepjes, wortels, munten en het opgerode papier met strik komen van een oudere snijmal waarvan er nog een paar in de webwinkel staan. Deze is zo leuk en er zit zoveel bij, wil je deze graag hebben, wacht dan niet te lang met bestellen!
 

Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met deze kaart.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie zelf ook Sinterklaas kaarten maken?
 
Leuk dat je langs bent geweest.
Groetjes Henriëtte
 


1 opmerking:

  1. Ja, inderdaad een mooie tijd! Zowel als kind maar ook toen mijn zoon klein was, erg gezellig. Je kaartje is heel leuk geworden! Zelf maak ik geen Sinterklaas kaartjes. Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen