Volgers

Zoeken in deze blog

donderdag 10 november 2022

Merry Christmas

Vandaag heb ik weer een kaart met de leuke materialen van Craft Emotions. 
Deze keer weer een kerstkaart alleen nu in slimline formaat.
 

Het werken met de Impress stamp mallen is even wennen maar als je door hebt hoe het moet zijn ze wel heeeeeel erg leuk.

Als eerste heb ik de achtergrond gemaakt met de slimlijne Xmas hulst. Als je de mal beïnkt krijg je een leuke rand met allemaal hulstblaadjes rondom je papier. Omdat ik het wit niet mooi bij de kaart vond passen heb ik het met twee kleuren inkt en een dauber groen gemaakt. Omdat je het met een dauber doet is het altijd lichter dan de afdruk van de hulstblaadjes rondom.
 
 
Ook de kerstballen zijn met dezelfde methode gemaakt. Eerst de afdruk in de kleur die gewenst is, daarna met een lichtere kleur nog een beetje bijkleuren.
De halsjes en ophanghaakjes zijn gesneden uit spiegelkarton. Zo lijkt het net echt. En om het nog echter op een trosje kerstballen te laten lijken zijn ze ook nog eens opgehangen aan jute koordjes die bovenaan onder de strik vastgeplakt zijn op de kaart zelf.
 

De tekst is ook gesneden uit spiegelkarton en omringd met dennentakken en takjes met besjes, beide zitten ook in de slimline-set zoals je op de W.I.P. foto kan zien.
Als je goed kijkt zie je dat ook hier en daar hulstblaadjes extra op de rand zijn bevestigd voor een leuk 3D effect.
 


Ik hoop dat ik je weer heb kunnen inspireren met mijn kaart.
Groetjes en graag tot een volgende keer,
Henriëtte
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten