Volgers

Zoeken in deze blog

maandag 17 april 2023

Kaart met boekje

Deze verjaardagskaart heb ik met het prachtige papier Archivalia van ScrapBoys gemaakt. 
Het is vandaag een blogpost met veel foto's anders kon ik niet alles laten zien.

 
Het werd wel een beetje een projectje. Ik was nl. begonnen met het boekje dat gesneden is met de twee grootste Deckle rectangle snijmallen maar vond het wel een beetje erg klein worden toen deze dubbelgevouwen waren.
Omdat er in het Pop up Paper pad prachtige plaatjes van bloemen zitten heb ik besloten om van één van die bloemenplaatjes een insteekvak te maken waar het boekje ingeschoven kan worden.
De basiskaart van 15 x 10,5 cm is gemat met prachtig briefpapier wat aan de randen bewerkt is zodat het er nog ouder uitziet.
 

Het boekje zelf is helemaal gemaakt van het prachtige scrappapier met aan de voorkant een leuke klok, vlinders en een tekst.

 
Als je het boekje opent zie je als eerste deze twee pagina's, gevuld met allemaal elementen uit het Pop up paperpad.
 

Het middelste blad is kleiner dan de buitenkant en hier vindt je de verjaardagswens samen met nog leuke elementen.

 
En dit nog een laatste versiering op met label, blaadjes, bloem, vlinder, ticket en klok.

 

Voor de afwerking heb ik nog een stuk ecru touw middenin het boekje geplakt en aan de buitenkant van het boekje met een strik vastgemaakt.
Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren, ik vond het in ieder geval heel erg om te maken.
 
Leuk dat je weer langs bent geweest.
Groetjes Henriëtte

1 opmerking: