Volgers

Zoeken in deze blog

vrijdag 14 april 2023

Ringbandmap

Deze keer heb ik eens geen kaart maar de gave Do-it-yourself Ringbinder/map van Craft Emotions gemaakt. De set bestaan uit hard karton op maat, een ringband met schroefsysteem om vast te zetten en een duidelijke beschrijving van te gebruiken materialen en de manier van in elkaar zetten.

 
Ik heb de ringbandmap gepimpt met het prachtige papier van ScrapBoys Dream Garden. Omdat het 30,5 x 30,5 papier is en dus niet de aangegeven grootte heeft heb ik voor de zijkant van de ringbandmap neutraal papier uit de papierset gekozen en de aanhechtingen afgewerkt met een rand mooi kant met daarop een dubbele strik.
In totaal heb ik om de hele ringband bedekt te krijgen 4 vellen papier gebruikt uit de papierset.
 
 
De achterkant ziet er zo uit.
Na het pimpen van de binnen- en buitenkant is het ringband gedeelte erin geschroefd op de manier die in de beschrijving aangegeven staat.

 
Het papier aan de binnenkant is hetzelfde als die op de rug van de map en heeft precies in het midden een bijna onzichtbare naad die onder het gedeelte met de ringen valt.
Aan de binnenkant heb ik nog een extra versiering aangebracht door een prachtige bloemenkrans van het papier uit te knippen, doormidden te snijden en links en rechts van het ringbandgedeelte vast te plakken.
Dit brengt het totaal aantal vellen papier op 5.
 

Voor de inhoud van de map heeft Craft Emotions ook verschillende papiersetjes met de gaatjes er al in.
Ik heb gekozen voor hele witte vellen maar ze zijn ook in kraft en zwart verkrijgbaar.


Leuk dat je weer langs bent geweest.
Groetjes Henriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten