Volgers

Zoeken in deze blog

donderdag 29 februari 2024

Beuken puzzelplank met decoupage

Craft Emotions heeft een hele leuke snij/serveerplank in de vorm van een puzzelstukje in de collectie.
Ook weer een superleuk item om te bewerken met een mooi servet in combinatie met acryl verf.
 
 
Voor de basis heb ik de kleuren Warm white en Mink gemengd tot een heel lichtgrijze kleur en daar plank mee geverfd waarna ik de prachtige bloemen van servet Helleborus (uit eigen voorraad) er met Multi coat op heb geplakt.


Het leek mij leuk om deze plank een betonlook te geven wat ik heb proberen te bereiken door de grijze kleur er met een tool met een pomponnetje op te deppen (nog verkrijgbaar in enkele hobbywinkels), afgewisseld met warm white zonder het pomponnetje te verwisselen. Eigenlijk is het een soort stippelwerk wat best wel wat werk is maar een (wat ik vind) leuk effect geeft die ik heel dicht bij betonlook vind komen.

 
Kijk maar eens naar deze close-up foto. Je kan ook heel precies om en tussen de blaadjes en bloemen werken omdat de tool zo fijntjes is.
Op het laatst is deze plank nog met 2 lagen vernis afgewerkt zodat deze wel tegen een stootje kan.


Wil je de plank niet alleen voor de sier hebben, de plank is niet geschikt om op te snijden maar toastjes etc kan je er zeker goed op serveren omdat hij door de vernis die er op zit goed schoon te maken is.

Gebruikte materialen:
118101/0002 Multi coat
301210/4300 Cadence Acrylic paint Mink
301210/6490 Cadence Acrylic paint Warm white 
301501/0071 Cadence Varnish mat
811706/0250 Beuken snijplank puzzelvorm
6200/0204 Applicator met pompons

Groetjes en een fijne dag,
Henriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten