Volgers

Zoeken in deze blog

maandag 5 februari 2024

Love

Het is bijna Valentijn. Normaal maak ik daar geen kaarten voor maar nu, met de mooie nieuwe stempels van CraftEmotions, heb ik daar een uitzondering op gemaakt.

 
Ik ben tussen de oude snijmallen van Joy!crafts het kaartmodel Hart tegen gekomen. Misschien heb jij die ook wel of anders is deze nog te bestellen, via je hobbywinkel, bij Craft Emotions. Wel zolang de voorraad strekt want hij wordt niet meer bijgemaakt. 
Als je het papier snijdt zit er een plakrand aan zodat je meerdere raampjes met hartjes aan elkaar kan plakken tot een 2- of 3-luik kaart. Die plakrand heb ik deze keer weggesneden zodat er een mooi kader overblijft waarin een hart zit dat een stukje kan draaien. Ik heb hiervoor papier uit het papierblok Bird Romance van ScrapBoys gebruikt.
Om in de basiskaart op de juiste plek ook een open gedeelte te maken waar het hart in kan draaien heb ik de snijmal op de basiskaart gelegd, met een potlood het raamwerk getekend en daarna uitgeknipt. 
 

In het hart passen 4 van de 5 hart-stempels die nieuw zijn bij Craft Emotions. Ik heb voor deze kaart stempel "Hart vol tekst" gekozen. Na het stempelen zijn de letters L O V E omgetrokken met een zwarte fineliner zodat ze er extra uitspringen.
Daarna is hij op maat gesneden met één van de losse hartjes van de snijmalset. Onderaan deze blogpost kan je op de foto zien wat ik bedoel.
 
 
Bij het papierblok is een bijpassend Pop Up papierblok te koop. Hierin zitten plaatjes dubbelzijdig afgedrukt die je na het uitknippen op je kaart kan gebruiken.
Ik heb plaatjes uit het Pop Up blok gebruikt om de kaart verder te pimpen. Onderaan het hart en in de rechter benedenhoek op de voorkant van de kaart.
Mocht je, net als ik, dat doen op deze kaart hou dan in de gaten dat het hart wel moet kunnen draaien. 


Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met deze kaart, die natuurlijk ook gebruikt kan worden als verjaardagskaart of om zomaar naar iemand te sturen die wel een steuntje in de rug kan gebruiken.


 
De gebruikte materialen die hierboven staan zijn:
006002/0556 Snijmal Cardmodel heart
117072/0104 Paper pad Bird Romance
117072/2018 Pop Up Paper pad Bird Romance
130501/5072 Clearstamps Hart vol tekst
VersaMagic inkt Red brick

Groetjes Henriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten