Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 18 september 2018

Gefeliciteerd

Verjaardagskaarten kunnen we allemaal wel gebruiken en wat is er dan leuker om die zelf te maken.


Voor deze kaart heb ik het mooie Cascade stencil van Dutch Doobadoo tevoorschijn gehaald en dubbel getekend en uitgeknipt.
Op de voorkant heb ik de prachtige golfrand van Marianne Design gelegd. Deze rand blijft aan het papier zitten. Onder de bloemenrand heb ik het smalle randje met de stiksteekjes gelegd. Deze snijdt niet af en geeft een mooi afgewerkt randje.


Het smalste randje uit de set heb ik gebruikt om het stukje waar de tekst op staat te snijden.
De tekst is gemaakt van prachtige nieuwe handlettering mallen van Craft Emotions. Er zijn 2 sets, de ene met hoofdletters en de tweede met kleine letters zoals te zien is in de materiaallijst onderaan deze blogpost.


Op de voorkant heb ik nog een prachtige long border gebruikt. Deze zit samen met nog een bloemen border, die perfect bij de golfrand past, in een set en kan naar wens heel gemakkelijk kleiner gemaakt worden en is dus op iedere kaart toepasbaar.


De bloem heb ik gemaakt van Flowerfoam in combinatie met de heattool. Hierdoor wordt de bloem iets kleiner en dus minder slap.
In het midden heb ik leuke stampertjes verwerkt. Ik heb er gewoon een aantal gepakt, niet netjes allemaal dezelfde lengte gehouden en met een kromgebogen paperclip door een klein gaatje in het midden van de bloem getrokken.
Aan de onderkant heb ik alle stampertjes nog met de gluegun aan elkaar geplakt en daarna afgeknipt.


Als de voorkant open gedaan wordt komt de laatste tekst tevoorschijn.
Ik vind de letters echt prachtig, ze snijden ook goed uit en laten gemakkelijk uit de mal los.


Leuk dat je weer langs bent geweest, graag tot de volgende blogpost.
Groetjes Henriëtte


2 opmerkingen:

  1. The design of this card is incredible! I love the decorations that are used and the different colors that you created on this card. Nicely done. Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts

    World of Animals

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello, I went by to say hello, since I've been disconnected from everything for a long time. As always I love your work. That I still think that they are not chapucillas, but great works. A kiss.
    หนังออนไลน์

    BeantwoordenVerwijderen