Volgers

Zoeken in deze blog

zaterdag 11 december 2021

Een pocket verjaardagskaart

In onze facebook groep Vintage and More heeft DT-maatje Els Ham een hele leuke workshop neergezet.
Als je de foto's van de workshop volgt krijg je een hele leuke pocketkaart.
Ik moet zeggen dat het maken van de grote cirkel die voor deze kaart nodig is nog wel een dingetje is want een snijmal die zo'n grote cirkel snijdt heb ik niet.
In plaats daarvan heb ik de binnenkant van een borduurring gebruikt om een cirkel te tekenen en daarna van de rand nog 3mm afgehaald rondom.
 

Na wat vouwwerk krijg je dan uiteindelijk de basiskaart die weer gemat is met mooi papier.
Door het vouwwerk ontstaan pockets waar je heel gemakkelijk labels in kan schuiven.
De onderste label heb ik weggelaten omdat ik het leuk vond om daar een klein 3D plaatje vast in te plakken.


Als de labels er uit zijn kan je goed zien hoe de kaart zelf eruit ziet. Bovenaan de kaart heb ik een hele fijne snijmal van MemoryBox gebruikt.
De labels zelf zijn vrij simpel gehouden en alleen versierd met metalen hoekjes.


Ik vind het een heel leuke kaart geworden.
Leuk dat je langs bent geweest, graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie pocketkaart Henriëtte. Een heel leuk model en mooi dessin-papier heb je gebruikt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtig werkstuk! Vind het alleen lastig hete designpapier netjes op maat te krijgen

    BeantwoordenVerwijderen