Volgers

Zoeken in deze blog

woensdag 8 december 2021

Vouwkaart Fijne Kerst

Op Facebook, bij de groep Mijn schatkaart, loopt een challenge waarbij deze maand een vouwkaart met een raampje erin gemaakt moet worden. Een heel leuk en gemakkelijk model waar ik heerlijk mee aan de slag ben gegaan met deze vintage kaart als resultaat.
 

Aangezien ik nog een goede plek moet vinden in mijn hobbykamer om te fotograferen is deze foto iets blauwig (wat ik ook na bewerken niet helemaal weg krijg). Volgende keer de positie van de kaart maar iets aanpassen want bij de andere foto's is het blauwige minder.
Ik heb bij deze kaart voor traditionele kleuren gekozen wat ook een opdracht voor een challenge was in de groep van Syta van Gelderen. Verder heb ik weer gebruik gemaakt van oudere snijmallen en hergebruikte bloemen.


Als de kaart opengevouwen wordt ziet hij er zo uit. Het plaatje schakelt dan door de voorkant en op de binnenste twee vlakken zijn insteekvakken gemaakt met daarin labeltjes waarop de tekst, als ik weet voor wie de kaart wordt, nog geschreven en gestempeld kan worden.


Het bovenaanzicht van de kaart is ook leuk om te laten zien. In het midden van de kaart ontstaat een soort pilaartje waardoor hij netjes blijft staan.


Mijn kerstkaarten zijn de deur al uit dus dit is denk ik één van de eerste kaarten die weer op voorraad komen te staan (of ik moet nog onverwachts iemand vergeten zijn, dan gaat hij er dit jaar nog uit).
Ik vond het een heel leuk en gemakkelijk model om te maken dus er gaat zeker in de toekomst nog wel zo'n kaart komen, zij het dan niet in kerst-uitvoering.

Leuk dat je langs bent geweest, graag tot de volgende blogpost.
Groetjes Henriëtte

2 opmerkingen:

  1. Een prachtige kerstkaart met een schattig plaatje. Leuk model ook, nog niet eerder gezien.
    Lekker dat je de kerstkaarten allemaal al op de bus hebt gedaan. Ik moet er nog aan beginnen.

    Lieve groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi model! En in echte kerstkleuren, heel mooi!
    groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen